Aktualności
Kolorowanki na fizyce i chemii
Kolorowanki pełnią funkcje rozwojowe oraz relaksacyjne. Pomagają w rozwijaniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i aktywują obszary mózgu odpowiedzialne za funkcje tzw. małej motoryki.
Uczniowie klas 7 i 8 na lekcjach chemii i fizyki utrwalali wiadomości o ruchu drgającym, budowie układu okresowego pierwiastków chemicznych oraz wartościowości pierwiastków kolorując chemiczno – fizyczne kolorowanki.
SZKOLNY KONKURS MISTRZ ORTOGRAFII
22 lutego br. odbył się drugi etap Szkolnego Konkursu „Mistrz Ortografii”, który był kontynuacją obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Wzięło w nim udział dziesięcioro uczestników z klas IV- VIII, którzy byli zwycięzcami etapu klasowego polegającego na napisaniu dyktanda.
W grupie finalistów znaleźli się: Agata Pilarska, Zofia Leszkowska, Szymon Główczewski, Zofia Hagel, Cezary Lewiński, Malwina Skórowska, Anastazja Domarus, Gracjana Piwka, Zofia Gołąbek, Małgorzata Kozłowska.
Tegoroczny konkurs polegał na rozwiązaniu dziesięciu zadań ukrytych w kopertach oznaczonych kolorami. Były to między innymi: krzyżówki, diagramy, wykreślanki, uzupełnianki, rebusy, zagadki.
Uczestnicy z ogromnym zapałem rozwiązywali trudne językowe łamigłówki. Po podliczeniu punktów okazało się, że Mistrzem Ortografii klas IV-VI został Cezary Lewiński, a miano Mistrzyni klas VII-VIII otrzymała Zofia Gołąbek.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gratulujemy laureatom.
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
21 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ustanowiony przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Dzień ten ma za zadanie podkreślić bogactwo różnorodności językowej świata, a także zwrócić uwagę na liczbę języków zagrożonych i ginących. Przesłanie święta dla Polaków jest jedno – dbajmy o swój, najpiękniejszy i jedyny w swoim rodzaju - język ojczysty.
W ramach obchodów uczniowie naszej szkoły podczas przerw wzięli udział w zabawach językowych. Na patio szkoły pojawiło się pięć stacji zadaniowych. Były wśród nich ćwiczenia związane z ortografią, kaligrafią, rozpoznawaniem związków frazeologicznych oraz liter za pomocą dotyku. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko wiedzą językową, ale również sprawnością fizyczną, Najwytrwalsi, którzy rozwiązali poprawnie wszystkie zadania, otrzymali nagrody w postaci bardzo dobrych ocen z języka polskiego.
To był bardzo ważny i udany dzień. Pamiętajmy, że dbając o język ojczysty i chroniąc go, dbamy o własną tożsamość narodową.
Kolejnym elementem obchodów jest szkolny konkurs na plakat pod tytułem „Bohaterowie naszych lektur”. Rozstrzygnięcie konkursu już wkrótce. :)
Ciekawe spotkanie z harcerzem i zuchem
Czym jest harcerstwo, jak wyglądają zbiórki i kto może zostać zuchem lub harcerzem? Na te i wiele innych pytań odpowiadał dziś pierwszakom uczeń naszej szkoły i harcerz Michał Białas z klasy 4b oraz Pola Kiedroń - Lisowska z klasy I c, która jest w drużynie zuchów. Rozmawialiśmy na temat ciekawych zainteresowań i właściwie spożytkowanego czasu, na temat wartości i symboliki harcerskiej. Dowiedzieliśmy się sporo o obozach, ogniskach, rajdach i zbiórkach. Pierwszoklasiści mieli okazję zobaczyć strój harcerza i harcerki oraz zucha, ich pas, rogatywkę, dowiedzieć się gdzie spotykają się zastępy i drużyny. Poznaliśmy również kilka zabaw i pląsów. Było ciekawie! Wiele osób zachwyciło i zainteresowało się tym tematem. Kto wie, może i w naszych klasach wkrótce pojawią się pierwsze zuchy?
"Mój jesienny przyjaciel"
Jest nam miło poinformować, że Łucja Ruszewska z klasy 1b zdobyła wyróżnienie w konkursie plastycznym "Mój jesienny przyjaciel", organizowanym przez Słowiński Park Narodowy. Brawo, jesteśmy dumni!
Uczniowie klasy 2b podczas realizacji Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego (Nie)zwykła matematyka.
Zadaniem uczniów było budowanie szkieletów brył z patyczków i plasteliny. Do realizacji zadania uczniowie przystąpili z wielkim zapałem. Każdy miał okazję wykazać się własną inwencją i pomysłowością.
Valentine's Cards
Dnia 14 lutego obchodzimy walentynki. Święto nie tylko zakochanych - to także dzień radości, życzliwości, przyjaźni i szacunku.
Na zajęciach koła języka angielskiego English Corner uczniowie przygotowali kartki z życzeniami dla nauczycieli jako wyraz sympatii i szacunku.
W walentynki uczennice - " roznosicielki" życzeń, z koszem pełnym pięknych kartek z serduszkami, wręczały Valentine's Cards.
Wigilia bez plastiku
Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej akcji "Wigilia bez plastiku". Wszystkie wigilie w szkole odbyły się bez używania plastikowych kubeczków, talerzyków czy sztućców. Podczas spotkania świątecznego naczynia używane są przez 2 - 3 godziny, a rozkładać się będą przez 100 do 1000 lat. Główny cel akcji – wspólne ograniczenie ilość plastikowych odpadów - im ich mniej, tym lepiej dla naszego środowiska i przyszłych pokoleń.
Bal karnawałowy
W piątek 26 stycznia w naszej szkole odbył się bal karnawałowy dla uczniów klas I – III. Tegoroczna zabawa wzbudziła w dzieciach wiele radości. Odświętnie udekorowana sala gimnastyczna stworzyła sprzyjający do zabawy klimat. Wśród uczestników trudno było rozpoznać uczniów. Dzieci zachwyciły swoimi strojami i przebraniami, które umożliwiły wcielenie się w ulubione postaci.
Prowadzący bal animator zachęcał do tańca przy skocznej muzyce, którą dzieci dobrze znały, a często nawet wtórowały jej, głośno śpiewając.
Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc w tańcach oraz różnych konkursach zręcznościowych, ruchowych i tanecznych. Po zabawie czekał na wszystkich poczęstunek w klasach. Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych strojów. Kolejny bal karnawałowy już za rok. A teraz życzymy wszystkim udanego i bezpiecznego wypoczynku podczas ferii zimowych.
Stacje zadaniowe na chemii
Uczniowie klasy 8 na zakończenie działu "Wodorotlenki" sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności rozwiązując zadania znajdujące się na poszczególnych stacjach zadaniowych. Dzieci pracowały w grupach. Mogły korzystać z własnych notatek oraz podręcznika. Doskonaliły w ten sposób wyszukiwanie informacji oraz logiczne myślenie. Wszyscy pracowali z dużym zaangażowaniem.
Modele budowy atomu
Uczniowie klas 7 zaczynają poznawać budowę materii. Jednym z trudniejszych do zrozumienia zagadnień jest budowa atomu. Aby lepiej zrozumieć jego budowę dzieci w grupach budowały przestrzenne modele budowy atomu. Wszystkie prace zostały wykonane starannie
Nasze siódmoklasistki na podium w Wojewódzkim Konkursie Językowo- Multimedualnym "Die Methode macht Spaß".
Serdecznie gratulujemy Anastazji Domarus uczennicy kl.7a pierwszego miejsca oraz Zosi Powideł z 7b -miejsca trzeciego. Dziewczyny mogą pochwalić się świetną znajomością leksyki. Brawo!
Dekorowanie matematyczno - logicznej choinki
Czy dekorowanie choinki jest proste? Matematycznej choinki od Sarah Carter z mathequalslove na pewno nie :) W zajęciach brała udział klasa 6a i 3c. Zasady były podobne, jak przy strojeniu zwykłej choinki. Kolorowe ozdoby w kształcie kwadratu nie mogły dotykać się ani bokami, ani rogami. Oczywiście pozostałe elementy musiały wypełnić całą choinkę i nie mogły się na siebie nakładać. Rozwiązań jest wiele, nawet na naszych lekcjach powstało kilka różnych - widoczne na zdjęciach.